مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-15اقتصادي

سوت زنی| عرضه چادرهایی در بازار با نشان های غربی و هنجارشکن/چه کسی پاسخگوست؟


اخیرا گزارشاتی در سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس ثبت شده است که نشان می دهد، چادر به عنوان هویت ایرانی و اسلامی و نماد عفاف و حجاب، در برخی فروشگاه های پوشاک بانوان با طرح تابلوهای اروپایی و نمادهای غربی عرضه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، چادر در فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان نماد عفاف و حجاب شناخته می شود و شان و حرمت والایی دارد، با این حال براساس گزارشاتی که مردم در سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده اند، برخی تولیدکنندگان پوشاک بانوان بر روی چادرهای مشکی که خانم ها معمولا در بیرون از منزل استفاده می کنند، تابلوهای نقاشی اروپایی و طرح های غربی کشیده اند که شان این پوشش کامل اسلامی را خدشه کار می کند.

این در حالی است که در راستای اجرای قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال 85 مجلس شورای اسلامی، طرح های پوشاک باید از کارگروه مد و لباس ایرانی شناسه یکپارچه ی مد و لباس ایران یا به طور مخفف شیما را دریافت کنند.

    در همین راستا ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس، عرضه این نوع پوشش را تخلف دانسته و اظهار کرد: ارائه هرگونه پوشاک با نشان های غربی و هنجارشکن ممنوع است و با تولیدکنندگان متخلف برخورد می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوت زنی| عرضه چادرهایی در بازار با نشان های غربی و هنجارشکن/چه کسی پاسخگوست؟

سوت زنی| عرضه چادرهایی در بازار با نشان های غربی و هنجارشکن/چه کسی پاسخگوست؟